НАЦИОНАЛНА БЕЗБЕДНОСТ И СИГУРНОСТ ГРАЂАНА   

Безбедност је једна од кључних претпоставки политичке, економске и шире геостратешке стабилности сваке државе. Очување националне безбедности и сигурности грађана мора бити циљ сваке суверене и одговорне власти. Кохерентан, међусобно усклађен и ефикасан систем безбедности је основни предуслов благовременог препознавања и уклањања свих унутрашњих и спољашњих безбедносних ризика. Међу претњама по безбедност Србије као доминантне појављују се тероризам и организовани криминал, а нарочито негативне импликације има повезаност ове две врсте претњи.

У Српској странци Заветници полазимо од тога да само војно и безбедносно јака Србија може бити гарант мира и стабилности на овим просторима. Као кључне мере на пољу безбедности износимо:

  • Борбу против великоалбанског и других облика сепаратизма, међународног тероризма и организованог криминала.

Великоалбански тероризам, верски и етнички екстремизам као и многи други облици криминала у будућности ће бити главни фактори угрожавања безбедности, како Републике Србије, тако и читавог региона. Претензије великоалбанских иредентиста не заустављају се само на КиМ, већ прете да се прелију и на Топлички и Пчињски округ Србије. Сузбијање великоалбанских претензија мора постати основа читаве српске геополитичке стратегије на њеном јужном вектору.

Посебну пажњу у погледу сузбијања тероризма и сепаратизма треба обратити и на тзв. “неуралгичне тачке” на подручју Рашке области, док појединачне терористичке и антидржавне акте не треба искључити ни на истоку Србије и у појединим деловима Војводине у којима је израженија међуетничка нетолеранција. У првом случају ради се о тероризму са атрибутима национализма и сепаратизма, као и верског фанатизма, док је у другом случају реч о етносепаратизму.

Имајући у виду да је савремени тероризам повезан и са свим формама организованог, прекограничног и транснационалног криминала, сви државни органи и безбедносне службе морају већу пажњу да посвете све обимнијим илегалним миграцијама, које се врше и кроз Републику Србију. Посебно треба радити на пољу превентивног антитерористичког деловања, односно на јачању капацитета за превенцију тероризма.

Неопходно је додатно унапредити институционалне капацитете на сузбијању унутрашњег и међународног тероризма истовремено на националном и глобалном нивоу.

  • Јачање војно-одбрамбених капацитета и одвраћање од агресије

Историја међународних односа од краја Другог светског рата до данас показује да су једино добро опремљене и високо мотивисане оружане снаге незаобилазан фактор у заштити суверенитета и територијалне целовитости државе.

Српска странка Заветници предлаже следеће активности на овом пољу:

  • Квантитативно увећање активног војног састава и драстично увећање борбене готовости, односно квалитета резервног састава Војске Србије;
  • Повратак обавезног служења војног рока и разгранатог система цивилне заштите.
  • Материјално опремање војске у складу са савременим стандардима;
  • Оснаживање ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране, као и увођење балистичких ракета средњег домена у арсенал Војске Србије;
  • Јачање снага у Копненој зони безбедности – осим бројчаног јачања подразумева и технолошку модернизацију. Контролу прилика на административној линији треба подржати увођењем већег броја извиђачко-надзорних и наоружаних беспилотних летелица, а на појединим критичним правцима на којим су илегални преласци релативно чести треба поставити специјалне електричне ограде са термалним камерама. Војску је потребно и опремити тзв. паметном муницијом;
  • Јачање наменске, односно војне индустрије, способне да у што већој мери самостално покрије материјалне потребе оружаних снага. До остваривања оптималног нивоа самосталности, српској наменској индустрији је неопходна сарадња са партнерским земљама у домену трансфера технологија и едукације. У том погледу посебно се залажемо за интензивирање сарадње са чланицама организације Уговора о колективној безбедности (ОДКБ) као и са земљама учесницама Шангајске организације за сарадњу. На тај начин нашој држави ће бити омогућен приступ великом војном тржишту ових земаља и олакшана набавка савремене војне опреме по повољним и конкурентским ценама. 

Функција одбране се не сме свести само на физички домен. У 21. веку, претње по националну безбедност испољавају се у дигиталној, односно сајбер сфери, као и у когнитивној сфери, и то посредством субверзивних медијских или културних кампања. Свеобухватан систем националне одбране примерен модерним изазовима препознаје ове феномене и оспособљен је да се са њима носи на адекватан начин, па је неопходно такве, суштински хибридне претње, уврстити у релевантна стратешка документа и развити оперативне концепте за њихово сузбијање.

У Српској странци Заветници сматрамо да је у оквиру разматрања безбедносних изазова посебну пажњу неопходно обратити и нa деловањe невладиног сектора. Без ефикасног надзора и јасне законске регулативе деловања НВО немогуће је у потпуности сагледати и адекватно реаговати на све безбедносне претње са којима се суочавају друштво и држава.

Наглашавамо да се у сфери безбедности анализира рад невладних организација које се финансирају из иностранства, а директно мешају у унутрашња безбедносна и политичка питања Републике Србије.

Залажемо се за доношење посебног Закона о НВО, којим би се невладине организације које се финансирају из иностранства, а мешају се у унутрашња државна питања означиле као “страни агенти”. Стога, инсистирамо на потпуној транспарентности финансијских токова НВО сектора. На овај начин спречили бисмо да се цивилни сектор злоупотребљава и користи као параван за антиуставно и антидржавно деловање.

Заветници на протесту против великоалбанског фестивала “Мирдита”

Изложба фотографија о терористичким злочинима на КиМ

Заветници у Новом Саду

Правда за жртве тероризма на КиМ

Заветници траже забрану антиуставних НВО

Председник Заветника излаже стратегију борбе против “обојених револуција”

Предлажемо да се законски забрани рад невладиној организацији у случају да она својим деловањем представља претњу за безбедност земље и подрива уставне темеље државе. Залажемо се и за измене кривичног законодавства:

  • редефинисање кривичног дела шпијунаже;
  • увођење у кривично законодавство термина “агент од утицаја“ за лица чије је деловање директно или индиректно координирано из иностранства, а са циљем рушења Уставом утврђеног поретка;
  • корупција је чест метод за продор у врх државног апарата коме често прибегавају носиоци глобалистичке експанзије, те је и термин “корупција са елементима иностраности” потребно увести у кривично законодавство како би се створио правни основ за деловање мехнизама државне заштите.